Team

Debby Wernke
Debby WernkeDirecteurdebby.wernke@ozhw.nl
Een lach op hun gezicht, vol concentratie aan iets werken, uitbundig samen spelen… als je dat ziet dan is je dag goed!
Piet de Koning
Piet de KoningAdjunct directeur, leerkracht groep 8, bovenbouwcoördinatorpiet.dekoning@ozhw.nl
Mijn (onderwijs)motto: "Een boom groeit niet harder door er aan te trekken".
Monique Devilee
Monique DevileeIntern begeleider
Werken aan een passende ontwikkeling met en voor alle kinderen en ieder kind individueel, geeft  mij de energie en het plezier om als intern begeleider bij de Botter te werken. Ieder kind moet gezien worden!
Jeanette Tendijck
Jeanette TendijckLeerkracht David Damhert
Ik werk met de kinderen uit groep 1 en 2.  Ze zijn  puur en direct en er is geen dag hetzelfde. Ik vind het prachtig om te zien hoe deze kinderen zich ieder op zijn of haar eigen wijze ontwikkelen.
Angela van Dijk
Angela van DijkLeerkracht David Damhert
Het werken met kinderen vind ik fantastisch. Het is mooi en dankbaar werk. Kinderen zijn nieuwsgierig, enthousiast, oprecht en ze hebben humor. Ik geniet van wat het onderwijs met zich mee brengt. Geen dag is hetzelfde en daardoor blijft het onderwijs uitdagend en vernieuwend.
Annemieke Anker
Annemieke AnkerLeerkracht Willem wasbeer
Ik vind het werken met kleuters fijn omdat ze iedere schooldag genieten. Elke dag komen ze onbevangen de klas in en zijn nieuwsgierig naar wat er gaat komen. Door op een speelse wijze vaardigheden aan te leren zie je ze in hun ontwikkeling groeien. En trots dat ze dan zijn!
Karin Jasper
Karin JasperLeerkracht Willem Wasbeer, leerkracht groep 3b, onderbouwcoördinator
Ik word er gelukkig van als ik zie dat kinderen met plezier, samen nieuwe dingen leren. Het geeft mij veel voldoening om binnen het prettige sociale klimaat op De Botter samen te werken met al die verschillende kinderen, ouders, collega's en samenwerkingspartners.
Ryanne Willems
Ryanne WillemsLeerkracht Vasco Vos
ik hou van het enthousiasme, de spontaniteit en de eerlijkheid van de kinderen! Elke dag is anders en elke dag leren we van en met elkaar door te ontdekken, onderzoeken, spelen, knutselen en nog veel meer!
Jessica Willemsen
Jessica WillemsenLeerkracht groep 3a
Het is heerlijk om met kinderen te werken die puur en enthousiast zijn. Als leerkracht wil ik de kinderen klaarstomen voor  onze maatschappij en hen enthousiast maken om te leren op een manier die bij het kind zelf past.
Edith de Kreek
Edith de KreekLeerkracht groep 3b
Het mooiste van mijn werk vind ik het moment waarop kinderen ontdekken dat ze kunnen lezen en eigen verhalen kunnen schrijven.
Inge van Heteren
Inge van Heteren Leerkracht groep 4
De "gebruiksaanwijzing" van ieder kind is uniek. De puzzel om het kind achter het kind te vinden verveelt nooit!
Karin Touw
Karin TouwLeerkracht groep 4
Kinderen van groep 4 en 5 zijn nog heel onbevangen, daarnaast nieuwsgierig naar de wereld om hen heen. Dat is wat ik zo mooi vind aan deze leeftijd, en dit jaar heb ik het geluk in groep 4 én 5 te staan!
Ine Tiemens
Ine TiemensLeerkracht groep 5
Het werken in het onderwijs met kinderen is afwisselend en geeft voldoening als je merkt dat kinderen geïnteresseerd zijn in wat er gaat komen, wat je te vertellen hebt en wat zij hier zelf aan kunnen bijdragen. Het voortdurend samen bouwen aan een toekomst blijft een drijfveer.
Joyce Breur
Joyce BreurLeerkracht groep 5, middenbouwcoördinator
Het begeleiden van kinderen en de interactie tussen kinderen onderling,  tijdens het opdoen van kennis en vaardigheden maakt, dat ik elke dag met plezier voor de klas sta.
Petra Huls
Petra HulsLeerkracht groep 6
Elke dag werken met een enthousiaste groep kinderen vind ik een feestje. Elke dag is namelijk anders, er is ruimte voor inbreng van kinderen, creativiteit in de verwerkingen en het van en met elkaar leren.
Marjolein de Leeuw
Marjolein de LeeuwLeerkracht groep 7
Het mooie van het leerkracht zijn, is de interactie met de kinderen die op deze leeftijd zelf veel te vertellen en te vragen hebben.
Ineke van Dijk
Ineke van DijkLeerkracht groep 7
De leerlingen van groep 7 zijn op weg naar de laatste fase van de basisschool. Ik vind het een uitdaging om hen daarbij te ondersteunen, te stimuleren en te enthousiasmeren.
Ria Derks
Ria DerksLeerkracht groep 8
Ik wil ze een fantastisch laatste basisschooljaar geven! En... aangezien elke schooldag onvoorspelbaar is, blijft het altijd leuk!
Romy Willemsen
Romy WillemsenVakleerkracht handvaardigheid
Ik vind het fijn om een bijdrage te mogen leveren aan de creatieve ontwikkeling van de kinderen.
Petra Prins
Petra PrinsVakleerkracht bewegingsonderwijs
Het is mooi te zien als kinderen met jou zo’n band krijgen dat zij op basis van dat wederzijds vertrouwen elke keer weer een stapje verder komen in hun leerproces.
Marjon de Vries
Marjon de VriesLeerkracht Stichting Bram
Mijn uitdaging binnen het onderwijs is om de kinderen de ruimte en de mogelijkheden te geven om het beste uit henzelf te halen. Het lesgeven aan de kinderen van Stichting Bram in combinatie met de kinderen van OBS de Botter maakt dit extra bijzonder en waardevol.
Britt Luigies
Britt LuigiesLeerkracht Stichting Bram
Het is zo mooi om te zien dat kinderen met en zonder een verstandelijke en/of lichamelijke beperking van elkaar kunnen leren onder één dak.
Jessica van der Wal
Jessica van der WalOnderwijsassistent
Geen dag is hetzelfde!

Leerkrachten

Het kan voorkomen, dat een groep meer dan één leerkracht als groepsleerkracht heeft. Ook in het onderwijs hebben de mensen, die er werken, recht op een deeltijdbaan. Leerkrachten, die samen de verantwoordelijkheid over een groep hebben, hebben veel contact over het reilen en zeilen in de groep. Tevens wordt er dagelijks een overzicht ingevuld van de zaken, die aan de orde zijn geweest en worden bijzonderheden door de samenwerkende leerkrachten genoteerd.

Leerkrachten hebben door de normjaartaak en BAPO (voor oudere leerkrachten) recht op extra vrije dagen. Dit kan gebeuren op losse dagen of (door clustering) voor een aaneengesloten periode. Op deze dagen zal de vaste groepsleerkracht worden vervangen door een collega.

Ons standpunt is, dat hooguit twee leerkrachten samen de verantwoording voor een groep mogen delen. Wel kan het af en toe voorkomen, dat een derde leerkracht bij verlof of ziekte een groepsleerkracht vervangt.

Bij ziekte van een leerkracht krijgt de groep les van een vervangende leerkracht.

Vakleerkrachten
Romy Willemsen (handvaardigheid)
Petra Prins (gymnastiek)

Image
Image
Image
Image
Image